|
|
Arbetsmiljöpolicy
ARBETSMILJÖPOLICY
På Gnesta Terrazzo AB betraktar vi god hälsa som en tillgång. Systematiskt arbete med arbetsmiljö och hälsa är en naturlig del i verksamheten för att uppnå effektivitet och kvalitet. Vi ser det som en lönsam investering för framtiden där hög arbetsmotivation och låg Sjukfrånvaro är de direkta vinsterna.
Arbetsmiljöarbetet omfattar all verksamhet och medarbetarens totala arbetssituation där både fysiska, psykiska och sociala aspekter beaktas. För oss på Gnesta Terrazzo AB innebär det att vi aktivt arbetar med att minimera riskerna för arbetsskador, olycksfall och tillbud samt arbetar med aktiviteter som befrämjar medarbetarnas hälsa, arbetsglädje och effektivitet.
o Arbetsmiljöarbetet bedrivs systematiskt och förebyggande genom uppföljning av lag och myndighetskrav, identifiering av risker, långsiktig planering och vid behov Omedelbara åtgärder. o Arbetsmiljöfrågor behandlas med öppenhet och berörda medarbetare ges möjlighet till god insyn och information. Synpunkter och erfarenheter inom arbetsmiljöområdet tas tillvara. o Arbetsmiljöarbetet sker genom aktivt samarbete mellan chef och medarbetare. Var och en kan påverka sin arbetsmiljö.
Som medarbetare förväntas man o följa gällande regler och instruktioner. o ta ett personligt ansvar för arbetsmiljö och hälsa i det dagliga arbetet och aktivt medverka till att eliminera risker. o verka för att kontinuerligt förbättra arbetsmiljön.
Utöver mitt medarbetaransvar förväntas jag som chef o ta ansvar för att identifiera risker och kontinuerligt förbättra arbetsmiljön. o tillse att medarbetare är medvetna om risker och har tillräcklig kompetens och information för att arbetet skall ske säkert och i en god arbetsmiljö.
Gnesta mars 2009
Peter Bergvall, VD Gnesta Terrazzo AB |
Björnstigen 7 Rickard Bergvall Peter Bergvall
646 32 Gnesta 070-214 28 66 070-537 39 08
rickard@gnestaterrazzo.se peter@gnestaterrazzo.se